perjantai 31. heinäkuuta 2015

Pörinää

Hei, sinä siellä! Hienoa, että tulit kurkistamaan, mitä minulle kuuluu.

Ensiksi minun on alennuttava pyytämään anteeksi kisumummoni puolesta, joka ei osaa kaikista viisaista neuvoistani huolimatta käyttää tätä bloggeria kunnolla.

Olen istunut tunteja tietokoneen vieressä pörisemässä ohjeita. Ei ole auttanut. Olen myös tassutellut edes takaisin näppäimistön päällä. Ei ole tuonut mitään muutosta. Olen istuskellut tietokoneen kannen päällä ja kaiken kukkuraksi heittäytynyt näppäimistön päälle makaamaan ja yrittänyt opastaa. Mutta ei. Ja nyt olen täysin kyllästynyt opettamiseen.

Pyydän siis kärsivällisyyttä. Lupaan, että tämä tästä kehittyy ja kisumummo ja mami oppivat ennemmin tai myöhemmin.

Tässä vaiheessa, parempaa odotellessa, voisin valistaa sinua pörisemisen taidosta. Tavallisille kissoille riittää peruskehräys. Kehittyneemmät osaavat säädellä ja katkoa kehräystä niin, että ihmisihmiset jopa huolestuvat, tuleeko hengityskatkoksia. Mutta minä osaan kaikkein valistuneimman lajin: pulupörinän.

Etkö tiedä, mitä se on? Kun olen saanut oikein hyvää palvelua tai mamini on muutoin ollut riittävästi läsnä, korotan pörinäni lähes falsettiin. Saan sen kuulostamaan pulujen kujerrukselta. Silloin olen onnellinen ja kaikki talossa on hyvin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti