lauantai 14. toukokuuta 2016

Superkissa

Elvytys on tärkeä taito osata. Muun muassa punainen risti kertoo siitä. Käypä vaikka katsomassa:


Voit myös katsoa videota, jos et jaksa lukea.


Minä olen usein aamuisin huolissani ihmisihmisteni terveydentilasta. Minun masuni sanoo, että on ylösnousemuksen aika, mutta siellä vaan sängyn pohjalla lojutaan tiedottomina. Siksi olenkin opiskellut oikeat elvytysotteet.

Painelun jälkeen tulee hengitys.
Se menee näin: Astu pehmein tassuin rintakehän päälle. Tällä kertaa kuono ihmisihmisen naamaan päin (joskus tepsii myös toisen pään työntäminen etummaisena). Sitten polje varmoin, mutta hellin ottein rintakehää vuorotahtiin. Väleissä hönkäile nenään. Ja usko tai älä! Tämä tepsii joka kerta. Henkiin heräävät ja rientävät alakertaan kaatamaan kuppeihin ruokaa.

Närhi laulaa kauniisti myös tästä kappaleessaan Supersankari:

- Ja vaikka väkisin, vaikka väkisin, mä käynnistäisin sun sydämen…


Söpöä, eikö totta.


Kumma kyllä Herra Wikipedia soimaa närheä sanoen siitä, että Närhen tavallisin ääni on voimakas, ruma rääkäisy, jota se käyttää sekä varoitus- että kutsuäänenä. Minä olen kyllä aivan eri mieltä. Kauniisti laulaa se. Miau!

Söpö on, sanoo Herra Wikipedia mitä tahansa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti